Hercules 3D Prophet 9000 PRO 128MB 128BIT DVI TV-OUT RGB
SPRZET ORAZ OPROGRAMOWANIE UZYTE DO TESTOW
plyta glowna - Abit KD7-RAID KT400
procesor - AMD Athlon 2000+ XP Thorton
pamiec ram - 256MB Kingstone HyperX PC3200A (400MHz)
dysk twardy - Maxtor 6Y120L0 ATA133 2MB
system operacyjny - Microsoft Windows XP SP1 EN
3DMark2001 SE (ustawienia default)
3DMark2003 (ustawienia default)
INFO
Testy robione na 80MB wolnego ramu, wszystkie testy przeszly w obu benchmarkach... Karta nie byla nigdy podkrecana, a sterowniki uzyte do testow sa sterownikiami ze strony producentam, czyli HERCULES'a (nie najlepsze, ale kompatybilne z kazda gra). Nigdy nie mialem problemow z gierkami, all dzialaja poprawnie, zadnych artefaktow. Najnowsze gry chlodza plynnie w ustawieniach medium, a ja dorzucam kosc pozyczona od kolegi to nawet na high chodza plynnie, chodzi mi o gry: Far Cry, Need For Speed Ungerground, Silent Hill 3, Beatlefield Vietnam, Hitman Contracts, Tom Clancy's Splinter Cell, Unreal Tournament 2004 (jestem graczem, wiec cenie sobie jakosc, a ta karta to jej przedstawiciel). Do karty nie posiadam plyty ze sterami, gdzies mi sie zaplatala, podobnie jak pudelko, wiec sprzedaje sama karte... Sterowniki nagram na plyte cdr, zreszta te stare duzo nie daly by wam... Procz tego na plycie wrzuce duzo wydajniejsze sterowniki z serii OMEGA oraz CALYST, w tym tez oprogramowanie do podkrecania i benchmarku karty - all freeware!
Ponizej zamieszczam real foto z wynikami z poszczegolnych benchmarkow, nie tak jak na niektorych aukcjach gdzie ludzie pisza, ze karta osiaga 10tys, a w rzeczywistosci ledwo 7 ma. Co do tego to ludzie z forum www.dzikie.net na tych kartach przy odpowiednich ustawieniach osiagaja nawet wyniki ponad 10tys...
INFORMACJE O KARCIE POBRANE Z AIDA32
Video Adapter ATI Radeon 9000 (RV250)
GPU Code Name RV250
PCI Device 1002 / 4966
Transistors 36 million
Process Technology 0.15u
Bus Type AGP
Memory Size 128 MB
GPU Clock 275 MHz
RAMDAC Clock 400 MHz
Pixel Pipelines 4
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders 1 (v1.1)
Pixel Shaders 1 (v1.4)
DirectX Hardware Support DirectX v8.1
Pixel Fillrate 1096 MPixel/s
Texel Fillrate 1096 MTexel/s
Bus Type DDR
Bus Width 128-bit
Real Clock 250 MHz (DDR)
Effective Clock 500 MHz
Bandwidth 8000 MB/s
INFORMACJE O KARCIE ZE STRONY PRODUCENTA
Core Clock - 275MHz
Rendering Pipelines - 4
Memory/Core interface - 128-bit DDR = 256 bit per cycle
Memory - 128MB on-board DDR RAM memory
Bus AGP - 2X/4X
Memory Clock - 275MHz (550Mhz) DDR RAM
Memory Bandwidth - 8.8GB/second
Fill rate - 1.1 Billion Pixels/second
Triangles - 43 million per second peak
DirectX 3D Hardware - DirectX® 8.1 Version 1.4
OpenGL Version - OpenGL®1.3
Output - DVI-I-Output (165MHz)TV-OutputVGA Output
RAMDAC - 400MHz (Dual)