"Wstan i Walcz"-Marek Piotrowski
...
Napisał(a)
Witam! Mam prosbe o wstawienie regulaminu na shooto. Albo o podanie linku chociarz gdzie mozna to zobaczyc. Z góry dzieki.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Cię zainteresować:
PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!
Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.
Sprawdź...
Napisał(a)
matko i córko czy tak ciężko jest wpisać w google " shooto sochaczew" ????
ale masz świerzak:
https://www.sfd.pl/IV_Polska_Liga_Shooto_27_września_-_Sochaczew-t428149.html
ale masz świerzak:
https://www.sfd.pl/IV_Polska_Liga_Shooto_27_września_-_Sochaczew-t428149.html
"Z czasem wyszkolą się też w walce szpadlem, sierpami i widłami"
...
Napisał(a)
Przepisy amatorskiego Shooto:
1. Czas trwania rundy wynosi 3 minuty. Walka trwa 2 rundy. Przerwa między rundami trwa 1 minutę. Jeżeli rozgrywany jest turniej, walka trwa jedną 4-minutową rundę.
2. Walkę prowadzi sędzia główny i dwóch dodatkowych.
3. Ochraniacz szczęki i suspensor jest zawsze obowiązkowy. Ochraniacze kolan, goleni i kaski z autoryzacją Komisji Shooto są również obowiązkowe. Stopy muszą być bose. Krótkie spodenki i ewentualni dopasowane, obcisłe koszulki powinny być ubrane. Używanie wazeliny, lub innych substancji poślizgowych na ciało, twarz lub włosy jest zabronione. Paznokcie powinny być krótko przycięte.
4. Zawodnik może mieć w narożniku 3 osoby, ale tylko szef ekipy ma prawo wejścia przed walką na ring. Jeżeli ktokolwiek z ekipy w narożniku, w trakcie walki wejdzie na ring lub dotknie zawodnika, walka zostanie przerwana a zawodnik zostanie uznany za przegranego.
5. Poniżej podaję limity wagowe poszczególnych kategorii.
Flyweight 55.0 KG
Bantamweight 60.0 KG
Featherweight 65.0 KG
Lightweight 70.0 KG
Welterweight 76.0 KG
Middleweight 7 83.0 KG
Light-heavyweight 91.0 KG
Heavyweight 100.0 KG
Super-heavy weight +100.0 kg
6. Ring ma być w kształcie kwadratu, zamiennie walki mogą odbywać się na matach.
7. Obowiązują rękawice typu Shooto ( umożliwiające chwyt, z okładziną zewnętrzną typu palm style ) oraz zaakceptowane przez Komisję Shooto. Inny typ rękawic jest zabroniony.
8. Bandaże lub taśmy są dozwolone tylko do ochrony kości dłoni, kciuka i nadgarstków. Nie wolno oklejać taśmą klejącą bandaży lub taśm na kostkach lub kciuku. Jeżeli używa się taśm zamiast bandaży lub taśm, nie wolno użyć więcej niż 3 warstw taśmy. Po zabezpieczeniu dłoni, zabezpieczenia muszą zostać zaakceptowane i podpisane przez sędziego.
9. Wskazanie zwycięzcy dowolnej walki odbędzie się zgodnie z poniższymi przepisami:
a) Knock Out (KO): zawodnik po otrzymaniu uderzenia lub kopnięcia pada i nie przejawia chęci do dalszej walki w pozycji stojącej nim sędzia doliczy na głos do pięciu. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na dalsze instrukcje sędziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma odliczanie. Ponowi je dopiero, kiedy przeciwnik uda się do narożnika neutralnego.
b) Techniczne KO (TKO): (I) Kiedy zawodnik jest liczony 3 raz w trakcie rundy (zasada 3 knockdown), (II) sędzia przerywa walkę z powodu urazu zawodnika, lub z powodu jego braku chęci do kontynuowania walki, (III) narożnik poddaje zawodnika wrzucając na pole walki ręcznik.
c) Poddanie: (S) Poddaniem jest odklepanie 2 lub więcej razy w matę, ciało własne lub przeciwnika, lub werbalnie ( okrzyk )
d) Poddanie techniczne (TS): Kiedy sędzia widzi, że technika jest założona precyzyjnie I prowadzi w jego mniemaniu do nieuchronnego poddania, może wstrzymać walkę bez zmiany pozycji zawodników i zapytać czy poddawany chce się poddać. Kiedy poddawany zawodnik nie ma możliwości obrony, nie odpowiada lub krzyczy z bólu, sędzia może przerwać walkę uznając poddanie za wykonane.
e) Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, otrzyma upomnienie. Kiedy ten sam faul powtórzy się 3 razy, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli mimo upomnień zawodnik będzie faulował w inny dowolny sposób, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli faul jest złośliwy I wykonany ze szczególną premedytacją, zawodnik może zostać zdyskwalifikowany natychmiast.
f) Decyzja: Kiedy czas trwania walki został zakończony, sędziowie sumują punkty za uderzenia oraz techniki chwytane, a zwycięzcą zostaje posiadacz większej ilości punktów.
Punkty za uderzenia przyznawane zostaną następująco:
10:10 bez przewag z żadnej strony
10:9 nieznaczna przewaga ( więcej czystych trafień )
10:8 przewaga ( knockdown bez poważniejszego uszkodzenia )
10:7 wyraźna przewaga ( knockdown z poważnym uszkodzeniem )
10:6 miażdżąca przewaga ( prawie KO lub TKO )
Punkty za techniki chwytane przyznane zostaną następująco:
Sprowadzenia:
2 punkty, kiedy po sprowadzeniu otrzyma dodatkowo punkty za pozycję lub chwyt
1 punkt, kiedy sprowadzenie nie prowadzi do pozycji lub chwytu
Pozycje:
5 punktów za wpięcie za plecy
4 punkty za dosiad
2 punkty za dowolną pozycję „u góry”
Chwyty:
1 punkt za próbę założenia techniki
10. Faule:
Niedozwolone ataki: (I) Wszelkie uderzenia głową, (II) wszelkie uderzenia łokciami, (III) uderzenia dłonią w pozycji innej niż zaciśnięta pięść ( dłoń otwarta lub kant dłoni ), (IV) uderzenia w kręgosłup, (V) uderzanie leżącego przeciwnika
Zachowania niesportowe: (I) gryzienie, (II) drapanie, (III) wtykanie palców do oczu, uszu, nosa lub odbytu, (IV) szczypanie, (V) ciągnięcie i łapanie za nos, włosy lub uszy, (VI) łapanie za ubranie, (VII) ataki lub defensywy, podczas których zawodnik używa lin ringu, mat i podobnych części pola walki, (VIII) atakowanie przeciwnika, który jest po knockdown-ie, (IX) wypychanie przeciwnika z pola walki, (X) niesłuchanie wskazań i komend sędziego, (XI) wulgarny język w celu obrażania przeciwnika lub sędziego, (XII) krzyki, wrzaski i inne głośne dźwięki, poza sygnalizującymi poddanie się.
Ucieczka z walki: (I) dobrowolne opuszczenie ringu lub pola walki w trakcie jej trwania, (II) wyplucie ochraniacza szczęki
Walka fingowana: (I) kiedy walka jest ustawiona, (II) zmowa, (III) odmowa walki
11. Kiedy walka sprowadzi się do pozycji, w której zawodnicy trwają i sędzia nie widzi wyjścia, walka zostanie przerwana I wznowiona z pozycji stojącej na środku pola walki.
12. Kiedy w trakcie walki zawodnicy będą zagrożeni wypadnięciem z pola walki, sędzia wstrzyma walkę I wznowi ją na środku ringu z tej samej pozycji. Może wezwać do pomocy pozostałych sędziów.
1. Czas trwania rundy wynosi 3 minuty. Walka trwa 2 rundy. Przerwa między rundami trwa 1 minutę. Jeżeli rozgrywany jest turniej, walka trwa jedną 4-minutową rundę.
2. Walkę prowadzi sędzia główny i dwóch dodatkowych.
3. Ochraniacz szczęki i suspensor jest zawsze obowiązkowy. Ochraniacze kolan, goleni i kaski z autoryzacją Komisji Shooto są również obowiązkowe. Stopy muszą być bose. Krótkie spodenki i ewentualni dopasowane, obcisłe koszulki powinny być ubrane. Używanie wazeliny, lub innych substancji poślizgowych na ciało, twarz lub włosy jest zabronione. Paznokcie powinny być krótko przycięte.
4. Zawodnik może mieć w narożniku 3 osoby, ale tylko szef ekipy ma prawo wejścia przed walką na ring. Jeżeli ktokolwiek z ekipy w narożniku, w trakcie walki wejdzie na ring lub dotknie zawodnika, walka zostanie przerwana a zawodnik zostanie uznany za przegranego.
5. Poniżej podaję limity wagowe poszczególnych kategorii.
Flyweight 55.0 KG
Bantamweight 60.0 KG
Featherweight 65.0 KG
Lightweight 70.0 KG
Welterweight 76.0 KG
Middleweight 7 83.0 KG
Light-heavyweight 91.0 KG
Heavyweight 100.0 KG
Super-heavy weight +100.0 kg
6. Ring ma być w kształcie kwadratu, zamiennie walki mogą odbywać się na matach.
7. Obowiązują rękawice typu Shooto ( umożliwiające chwyt, z okładziną zewnętrzną typu palm style ) oraz zaakceptowane przez Komisję Shooto. Inny typ rękawic jest zabroniony.
8. Bandaże lub taśmy są dozwolone tylko do ochrony kości dłoni, kciuka i nadgarstków. Nie wolno oklejać taśmą klejącą bandaży lub taśm na kostkach lub kciuku. Jeżeli używa się taśm zamiast bandaży lub taśm, nie wolno użyć więcej niż 3 warstw taśmy. Po zabezpieczeniu dłoni, zabezpieczenia muszą zostać zaakceptowane i podpisane przez sędziego.
9. Wskazanie zwycięzcy dowolnej walki odbędzie się zgodnie z poniższymi przepisami:
a) Knock Out (KO): zawodnik po otrzymaniu uderzenia lub kopnięcia pada i nie przejawia chęci do dalszej walki w pozycji stojącej nim sędzia doliczy na głos do pięciu. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na dalsze instrukcje sędziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma odliczanie. Ponowi je dopiero, kiedy przeciwnik uda się do narożnika neutralnego.
b) Techniczne KO (TKO): (I) Kiedy zawodnik jest liczony 3 raz w trakcie rundy (zasada 3 knockdown), (II) sędzia przerywa walkę z powodu urazu zawodnika, lub z powodu jego braku chęci do kontynuowania walki, (III) narożnik poddaje zawodnika wrzucając na pole walki ręcznik.
c) Poddanie: (S) Poddaniem jest odklepanie 2 lub więcej razy w matę, ciało własne lub przeciwnika, lub werbalnie ( okrzyk )
d) Poddanie techniczne (TS): Kiedy sędzia widzi, że technika jest założona precyzyjnie I prowadzi w jego mniemaniu do nieuchronnego poddania, może wstrzymać walkę bez zmiany pozycji zawodników i zapytać czy poddawany chce się poddać. Kiedy poddawany zawodnik nie ma możliwości obrony, nie odpowiada lub krzyczy z bólu, sędzia może przerwać walkę uznając poddanie za wykonane.
e) Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, otrzyma upomnienie. Kiedy ten sam faul powtórzy się 3 razy, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli mimo upomnień zawodnik będzie faulował w inny dowolny sposób, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli faul jest złośliwy I wykonany ze szczególną premedytacją, zawodnik może zostać zdyskwalifikowany natychmiast.
f) Decyzja: Kiedy czas trwania walki został zakończony, sędziowie sumują punkty za uderzenia oraz techniki chwytane, a zwycięzcą zostaje posiadacz większej ilości punktów.
Punkty za uderzenia przyznawane zostaną następująco:
10:10 bez przewag z żadnej strony
10:9 nieznaczna przewaga ( więcej czystych trafień )
10:8 przewaga ( knockdown bez poważniejszego uszkodzenia )
10:7 wyraźna przewaga ( knockdown z poważnym uszkodzeniem )
10:6 miażdżąca przewaga ( prawie KO lub TKO )
Punkty za techniki chwytane przyznane zostaną następująco:
Sprowadzenia:
2 punkty, kiedy po sprowadzeniu otrzyma dodatkowo punkty za pozycję lub chwyt
1 punkt, kiedy sprowadzenie nie prowadzi do pozycji lub chwytu
Pozycje:
5 punktów za wpięcie za plecy
4 punkty za dosiad
2 punkty za dowolną pozycję „u góry”
Chwyty:
1 punkt za próbę założenia techniki
10. Faule:
Niedozwolone ataki: (I) Wszelkie uderzenia głową, (II) wszelkie uderzenia łokciami, (III) uderzenia dłonią w pozycji innej niż zaciśnięta pięść ( dłoń otwarta lub kant dłoni ), (IV) uderzenia w kręgosłup, (V) uderzanie leżącego przeciwnika
Zachowania niesportowe: (I) gryzienie, (II) drapanie, (III) wtykanie palców do oczu, uszu, nosa lub odbytu, (IV) szczypanie, (V) ciągnięcie i łapanie za nos, włosy lub uszy, (VI) łapanie za ubranie, (VII) ataki lub defensywy, podczas których zawodnik używa lin ringu, mat i podobnych części pola walki, (VIII) atakowanie przeciwnika, który jest po knockdown-ie, (IX) wypychanie przeciwnika z pola walki, (X) niesłuchanie wskazań i komend sędziego, (XI) wulgarny język w celu obrażania przeciwnika lub sędziego, (XII) krzyki, wrzaski i inne głośne dźwięki, poza sygnalizującymi poddanie się.
Ucieczka z walki: (I) dobrowolne opuszczenie ringu lub pola walki w trakcie jej trwania, (II) wyplucie ochraniacza szczęki
Walka fingowana: (I) kiedy walka jest ustawiona, (II) zmowa, (III) odmowa walki
11. Kiedy walka sprowadzi się do pozycji, w której zawodnicy trwają i sędzia nie widzi wyjścia, walka zostanie przerwana I wznowiona z pozycji stojącej na środku pola walki.
12. Kiedy w trakcie walki zawodnicy będą zagrożeni wypadnięciem z pola walki, sędzia wstrzyma walkę I wznowi ją na środku ringu z tej samej pozycji. Może wezwać do pomocy pozostałych sędziów.
Poprzedni temat
jak trenować ,aby być szybkim? boks
Następny temat
Mauricio "Shogun" Rua wywiad Video
Polecane artykuły