SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zmiana kół z 28' na 29'

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 3320

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 10832 Wiek 43 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 38587
Czołem
Mam rower Kross Evado 2 z kołami 28'. Po ponad 1000 km od zakupu czeka mnie remont generalny dołu, tzn obie przednie koło (pokrzywiona obręcz i prawdop. też piasta mimo utrzymywania wysokiego ciśnienia w oponie) oraz całe tylne, gdzie chcę nie tylko dać mocniejszą obręcz MTB ale i dołożyć kasetę z 1 biegiem więcej co w tej hmmm, budżetowej konstrukcji bez wymiany piasty jest niemożliwe. Ponadto do wymiany tragicznie porozciągany łańcuch i tylna przerzutka Acera.
Światłoczułe kitowe opony Krossa powymieniałem już po ok 200 km (przód) i 100 km (tył) - serio, wyłysiały ekspresowo na szutrach. Przednia przerzutka już na szczęście wymieniona na Alivio, bo była jeszcze gorsza niż Acera.
I teraz pytania
- jaki osprzęt dobrać? (klasa średnia, nie mam super wymagań ale jeżdżę z bagażem i często rower jest obciążony na wertepach wagą ponad 100 kg więc koła muszą być mocne)
- myślę o przejściu na standard MTB 29' i czy moje opony 28', Schwalbe Smart Sam i Maxxis Worm Drive (ta druga już się pomału kończy więc z niej mogę zrezygnować bez żalu) będą pasowały na obręcze 29'?
- czy będę musiał kupić nowe tarcze hamulcowe?

pełna konfiguracja modelu to http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-2-0

Zmieniony przez - Jodan w dniu 2014-06-05 22:43:33
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Usunięty przez anubis84 za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 62 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 117
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6
Cześć! Spróbuję odpowiedzieć przynajmniej po części, z tym że sam zadam kilka pytań.
Kiedyś używałem osprzętu Alivio do jazdy górskiej i ogólnie byłem zadowolony, tym bardziej że sporo wytrzymał, dał się łatwo regulować a cena też przystępna.
Trudno mi powiedzieć jak wszystko będzie grało na mocno obciążonym rowerze, ale skoro przejechałeś 1000 km i łańcuch jest "tragicznie porozciągany", może nie warto inwestować w biegi o większej ilości rzędów (przerzutek), łańcuch powinien być bardziej wytrzymały.
Do tego koła też może da się uratować, jeżeli nie, to przy zakupie zwróć uwagę na wzmacniane/dwukomorowe. Waga wyższa ale odporność większa. No i co wycieczkę sprawdzaj czy szprychy nie są luźne przez co koło jest narażone na nierównomierne naprężenie, piasta też wtedy cierpi.
Kolejna rzecz to splot szprych. Możesz zapleść na słoneczko, co jest mocniejszym i lżejszym rozwiązaniem, z tym że możesz go użyć jedynie naprzeciw tarczy i kasety, a co za tym idzie, jeżeli masz dwie tarczówki, splot na słońce będzie możliwy tylko na połówce przedniego koła. Samą piastę możesz serwisować w domu, jeżeli dostała wody/pyłu to może kuleć.
Co do standardów rozmiarów kół to z calami można dostać fioła. Jeżeli chcesz przejść na 29" to sprawdź na oponie rozmiar w milimetrach, powinno być, wtedy będziesz wiedział czy pasuje. Tarcze, jeżeli nie wytarte/scentrowane to zostaw.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 895 Wiek 51 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 29990
Koło 29" i 28" ma taką samą obręcz czyli 28". Różnica jest tylko w oponie. Koło 29" ma po prostu większy balon.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

F1 - Grand Prix Kanady (sezon 2014)

Następny temat

Trening siatkówki plażowej a suplementacja

WHEY premium