W moim posiadaniu od ponad 2 lat. Wcześniej należał do innego miłośnika saabów. Jego historia wraz z naprawami itp. opisywana była przez nas obu na forum saab 9000.
Kupiłem go z przebiegiem 218k, a po niespełna dwóch latach sprzedaje z przebiegiem 226k. Zrobiłem nim jedynie 8 tysięcy.
Z prac przeprowadzonych przeze mnie w samochodzie:
- nowe hamulce (klocki, tarcze, zestawy naprawcze zacisków, płyn, odpowietrzenie),
- nowy układ chłodzenia (chłodnica, przewody, korek)
- nowa kasetę zapłonową (+druga w zapasie)
- nowy akumulator warta silver ,
- nowy pełny zestaw wieloklinu (pasek , napinacz, rolki),
- nowy filtr i olej w skrzyni biegów do tego zakuty na nowo przewód oleju,
- olej i filtr w silniku, filtr powietrza,
- nowa instalacja lpg stag (przejechane 7 tys. Km!)
- nowe głośniki Hertz z tyłu
- nowy przekaźnik długich świateł
- nowe uszczelki – pod kolektorami, pod turbo, pod deklem,
- odnowiona głowica silnika (planowanie, frezowanie gniazd zaworowych, regulacja hydrauliki, wymiana wszystkich prowadnic i uszczelniaczy, wymiana szpilek),
- silniczek krokowy,
- sprężarka Klimy (Klima nabita i odgrzybiona, pięknie chłodzi).
Większość prac robiłem w znanych i polecanych warsztatach saab jak np. GRJ czy Nowa Iwiczna. Części dostarczał głównie Draken i mam te zakupy udokumentowane.
Dodatkowo:
- do auta drugi komplet felg aluminowych (z zimówkami Continental w b.dobrym stanie),
- przegląd ważny do września 2020r.
- oc ważne do stycznia 2021r.
Auto jest dynamiczne (odpowiednio do swojej mocy) i jeździ bez zarzutu. Do zrobienia zostały małe rzeczy, które nie są dokuczliwe jak grzanie foteli, wariujący czasami centralny zamek, czy święcąca się kontrolka abs (sam abs działa - auto po przeglądzie). Na karoserii gdzieniegdzie widoczne wgniotki i obtarcia, miałem to robić w ostatniej kolejności, ale już nie starczyło czasu. Zrobiłem natomiast podszybie, które jest znaną bolączką tego modelu. Wnętrze bardzo ładne. Tłumik środkowy po zimie ma dziurę - dorzucam drugi, dorzucam na wymianę. Przy wymianie sprężarki postrzępił się trochę pasek i czasami go słychać - kupiłem nowy i również dołączam.
Samochód jest naprawdę super, jako jego zaletę zawsze widziałem welurową tapicerkę (nie odgryza się na niej ząb czasu tak jak na skórze) i automat, który czyni to auto mega wygodnym w mieście i trasie. Dzięki lpg jest do tego tani w eksploatacji. Olbrzymi bagażnik i przestronne wnętrze czyni to auto także niezwykle praktycznym. Silnik to legendarne 2.0 turbo (wersja z niskim ciśnieniem doładowania zapewnia długowieczność turbosprężarki) na łańcuch rozrządu. Skrzynia to bardzo trwała niemiecka konstrukcja firm ZF, która była montowana również m.in. w limuzynach audi z tamtych lat. Auto wyróżnia się na tle innych ogłoszeń, zwłaszcza samochodów sprowadzonych z zagranicy, w które trzeba włożyć sporo środków i pracy, aby doprowadzić je do należytego stanu. W moim aucie można od razu po prostu cieszyć się z jazdy szwedzkim klasykiem.
Auto do obejrzenia Warszawa Ursynów / Józefosław.
Ew. zainteresowanych proszę o kontakt na priv.