SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

klasa osprzętu a osiągi roweru

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4291

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 8031 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 28851
klucz do suportu- ja tak nazywam

a ceny kluczy sa rozne, widzialem nawet za 100wke

Moderator:
-Sporty Extremalne-
-Rowery-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51557 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
do zaborka: z PKM kwadrat a wielowypust to połączenia kształtowe, roznica polega na tym ze wielowypust ma korzystniejszy rozkład sił, co wcale nie wpłynie na szybkosc jedynie na TRWAŁOŚĆ badz mozliwosc zastosowania słabszego (tanszego) materialu mniej odpornego na NACISKI (bo ta sama siła a wieksza powierzchnia)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 116 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 513
może są troche bardziej wytrzymałe
mój osprzęt acera po 3 sezonach nadaje się tylko do wyrzucenia
- z tyłu 3 zębatki zjechane tak że zamiast zębów zostały szpikulce
- z przodu podobnie
- kółko od tylnej przerzutki zjechane tak samo, nie da się wymienić i trzeba kupić całą przerzutke

Mój starszy jeździ na starej kozie, ma 28 lat i cały czas te same przerzutki i zębatki i są zjechane minimalne. A niby polskiej produkcji.
Nowoczesny sprzęt to jedno gó..no czy wydasz 80zł czy 800
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 90 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 327
Jeżeli chodzi o osprzęt z napędu to jego trwałość jest w sumie identyczna - i czy kupisz ALTUSA czy XTka to wytrzyma raczej wszystko podobnie (mówię głównie o kasetach).

A co do "kóz" to mój dziadek ma 45 letnią kozę, która cały napęd ma od początku - przebieg ponad 40 tys. km. Fakt że w sumie dziadek aż tak nie cisnął na pedały mocno no ale patrząc na to że wszystko pracowało tylko na jednym trybie to stan całości jest rewelacyjny - z drugie tyle chyba by zrobił.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 314 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 5338
1. Klasa osprzętu minimalnie wpływa na osiągi - na tyle, że rekord w jeździe godzinnej z roku 1979 i aktualny róznią się o 300m. I niby 20 kilka lat "upgradów" za nami.

2. Osprzęt z górnych półek jest lżejszy i precyzyjniejszy

3. Wyjątek: łańcuchy - te są twardsze wraz z coraz lepszą grupą (btw - lepiej kupuje się porządny łańcuch i kiepską kasetę a nie odwrotnie)

4. Łańcuchy w single-speedach typu jubilaty i ukrainy mają duuuużo lepsze warunki pracy - nie są przeginane, nie jeżdżą na przełożeniach "młynkowych", są szersze, nie jeżdzą w błocie etc.

Zresztą wystarczy porównać - zebatka w singlu ma ok 3mm grubości, podczas gdy w 10 rzędowym napędzie jest to ok 1.6 mm. Dodatkowo napędy wielobiegowe mają powycinane rampy, podcięcia i inne takie aby łańcuch łatwo przeskakiwał pomiędzy zębatkami - to dalej zmniejsza ilość materiału, a więc zwiększa zużycie. Nie ma przebacz - napęd wielobiegowy jest wielokrotnie mniej trwały od napędu 1 biegowego - dlatego 50 letnie ukrainy mają napęd "jak nowy" mimo przebiegów rzędu 50kkm.

Zmieniony przez - uzurpator w dniu 2006-05-31 01:33:24

This subject matter was transported to yourself because your-person requested to be imparted
of knowledge of extends from either us or one of us cooperators,
if you do not need to acquire biddings from ourselves once more please speak to ourselves here.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pływanie a pojemnośc płuc? trening dla fightera

Następny temat

parkour a kulturystyka

WHEY premium