Szacuny
11148
Napisanych postów
51557
Wiek
30 lat
Na forum
24 lat
Przeczytanych tematów
57816
do zaborka: z PKM kwadrat a wielowypust to połączenia kształtowe, roznica polega na tym ze wielowypust ma korzystniejszy rozkład sił, co wcale nie wpłynie na szybkosc jedynie na TRWAŁOŚĆ badz mozliwosc zastosowania słabszego (tanszego) materialu mniej odpornego na NACISKI (bo ta sama siła a wieksza powierzchnia)
Szacuny
8
Napisanych postów
116
Na forum
18 lat
Przeczytanych tematów
513
może są troche bardziej wytrzymałe
mój osprzęt acera po 3 sezonach nadaje się tylko do wyrzucenia
- z tyłu 3 zębatki zjechane tak że zamiast zębów zostały szpikulce
- z przodu podobnie
- kółko od tylnej przerzutki zjechane tak samo, nie da się wymienić i trzeba kupić całą przerzutke
Mój starszy jeździ na starej kozie, ma 28 lat i cały czas te same przerzutki i zębatki i są zjechane minimalne. A niby polskiej produkcji.
Nowoczesny sprzęt to jedno gó..no czy wydasz 80zł czy 800
Szacuny
5
Napisanych postów
90
Na forum
18 lat
Przeczytanych tematów
327
Jeżeli chodzi o osprzęt z napędu to jego trwałość jest w sumie identyczna - i czy kupisz ALTUSA czy XTka to wytrzyma raczej wszystko podobnie (mówię głównie o kasetach).
A co do "kóz" to mój dziadek ma 45 letnią kozę, która cały napęd ma od początku - przebieg ponad 40 tys. km. Fakt że w sumie dziadek aż tak nie cisnął na pedały mocno no ale patrząc na to że wszystko pracowało tylko na jednym trybie to stan całości jest rewelacyjny - z drugie tyle chyba by zrobił.
Szacuny
4
Napisanych postów
314
Na forum
18 lat
Przeczytanych tematów
5338
1. Klasa osprzętu minimalnie wpływa na osiągi - na tyle, że rekord w jeździe godzinnej z roku 1979 i aktualny róznią się o 300m. I niby 20 kilka lat "upgradów" za nami.
2. Osprzęt z górnych półek jest lżejszy i precyzyjniejszy
3. Wyjątek: łańcuchy - te są twardsze wraz z coraz lepszą grupą (btw - lepiej kupuje się porządny łańcuch i kiepską kasetę a nie odwrotnie)
4. Łańcuchy w single-speedach typu jubilaty i ukrainy mają duuuużo lepsze warunki pracy - nie są przeginane, nie jeżdżą na przełożeniach "młynkowych", są szersze, nie jeżdzą w błocie etc.
Zresztą wystarczy porównać - zebatka w singlu ma ok 3mm grubości, podczas gdy w 10 rzędowym napędzie jest to ok 1.6 mm. Dodatkowo napędy wielobiegowe mają powycinane rampy, podcięcia i inne takie aby łańcuch łatwo przeskakiwał pomiędzy zębatkami - to dalej zmniejsza ilość materiału, a więc zwiększa zużycie. Nie ma przebacz - napęd wielobiegowy jest wielokrotnie mniej trwały od napędu 1 biegowego - dlatego 50 letnie ukrainy mają napęd "jak nowy" mimo przebiegów rzędu 50kkm.
Zmieniony przez - uzurpator w dniu 2006-05-31 01:33:24
This subject matter was transported to yourself because your-person requested to be imparted
of knowledge of extends from either us or one of us cooperators,
if you do not need to acquire biddings from ourselves once more please speak to ourselves here.