https://www.sfd.pl/temat312914/
Metoda syntetyczna polega na ujęciu całościowym, nie naruszającym zasadniczego schematu ruchu ani jego wewnętrznego układu. Jest to najbardziej naturalna metoda nauczania. Stosuje się ją przy nauczaniu ruchów
i czynności naturalnych, takich jak bieg, skok, rzut, a także w zabawach i innych dziedzinach sportu. Słabą stroną tej metody jest możliwość, przy niewłaściwym postępowaniu, utrwalania zbędnych i niepotrzebnych nawyków, które potem bardzo trudno wyeliminować. Nie nadaje się ona zasadniczo do nauczania ćwiczeń złażonych i trudnych, wymaga wnikliwego dozoru zadań ruchowych oraz właściwej kolejności w nauczaniu poszczególnych aktów ruchowych.
POPONUJE W PRAKTYCE ABSOLUTNIE KAZDA SESJE EDUKACYJNA ROZPOCZYNAC OD 3-5 SERII KAZDEGO PODSTAWOWEGO RUCHU NA POZIOMI 50-60% MAXA I NA OK 5-8 POWT, MALY CIEZAR POZBAWIA WYMOWKI DO UTRWALANIA NIEDBALEJ TECHNIKI, ALE Z DRUGIEJ STRONY7 NIE UCZY JESZCE ZAAWANSOWANYCH NAWYOW RUCHOWYCH.
INNYMI SLOWY ROZGRZEWKA.
Metoda analityczna polega na rozczłonkowaniu ruchu w części składowe. Wyuczenie każdej z nich z osobna następuje poprzez połączenie wyuczonych elementów w całość. Nauczając tą metodą dążymy do ułatwienia nauczania złożonych ćwiczeń poprzez naukę prostych elementów składowych, a następnie połączenie ich w całość. Stopień rozczłonkowania ćwiczenia jest zależny od indywidualnego stopnia usprawnienia ćwiczących. Stosując
tę metodę musimy pamiętać, że poszczególne elementy nie stanowią ćwiczenia samego w sobie, że dopiero
w połączeniu z innymi przyjmują zamkniętą i sensowną postać ruchawą. Metodą tą posługujemy się zwykle przy nauczaniu trudnych ćwiczeń gimnastycznych, pewnych elementów gier sportowych, lekkiej atletyki, pływania, jazdy figurowej na lodzie itp.
CZESCIA EDUKACYJNA LEKCJI BYLOBY DOSKONALENIE TEORII I PRAKTYKI WYBRANEGO RUCHU. ANALIZUJEMY MOZLIWIE NAJWIECEJ ASPEKTOW SKLADAJACYCH SIE NA DANY RUCH.
PO CZESCI WYKLADOWEJ NASTEPUJE CZESC W KTOREJ ODPOWIADASZ NA PYTANIA.
PO LEKCJI UCZEN MA 3 TYGODNIE NA ZALICZENIE CWICZENIA. NIEKTORE CWICZENIA WYMAGAJA POWTORZENIA LEKCJI, A TAKZE CWICZENIA ELEMENTOW JUZ W CZESCI ROZGRZEWKOWEJ (PATRZ: METODA SYNTETYCZNA).
Metoda kompleksowa polega na połączeniu dwu poprzednich metod w sposobie dochodzenia do celu. Początkowo naucza się całościowo, aby następnie wyodrębnić złożone elementy i doskonalić je metodą częściową a potem znowu powrócić
do nauczania całościowego.
JESLI STARCZA CZASU POWTARZAMY CZESC SYNTETYCZNA ZE SZCZEGOLNYM UWZGLEDNIENIEM SWIEZO PRZEROBINEGO TEMATU.
MOZNA TU WYROZNIC 2 POZIOMY:
1: POWROT DO CZESCI SYNTETYCZNEJ NA KONCU LEKCJI
2: POWROT DO CZESCI SYNTETYCZNEJ JAKO OSTATECZNE SPRAWDZIANY NA KONCU SEMESTRU.
TERAZ RADZE PO PODANEJ LEKTURZE ROZBIC JESZCZE PROBLEM CZESCI ANALITYCZNEJ W ODNIESIENIU DO PODSTAWOWYCH CWICZEN.
NALEZY ROZPATRZEC JESZCZE JEDEN ASPEKT; ZAAWANSOWANIE CWICZACYCH.
W TYM CELU STOSUJEMY ROZBICIE NAUKI CWICZEN NP NA SEMESTRY, W ZALEZNOSCI OD ILOSCI.
PRZYKLADOWO DLA TRZECH SEMESTROW:
S1: - CWICZENIA PRZYSPOSABIAJACE (ULATWIAJACE POZNIEJSZE OPANOWANIE PODSTAWOWYCH RUCHOW ZLOZONYCH) , PODSTAWY METODYKI TRENINGU UWZGLEDNIAJACEGO POZNANE CWICZENIA.
S2: - CWICZENIA ZLOZONE, PODSTAWY METODYKI TRENINGU UWZGLEDNIAJACEGO POZNANE CWICZENIA.
S3: - CWICZENIA IZOLOWANE LACZNIE ZE ZLOZONYMI , CW IZOMETRYCZNE JAKO ULATWIENIE NAUKI CW IZOLOWANYCH, PODSTAWY METODYKI TRENINGU UWZGLEDNIAJACEGO POZNANE CWICZENIA.
POZDR
DO 26 MARCA 2011 MAM URLOP.
1)Spiesz sie powoli! 2)Masa Podstawa sily, sila podstawa treningu na mase! 3)Naturalny ruch=wiekszy Ciezar!