SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Budowa roweru do trialu stock/mod

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 10396

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 999 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 13912
.::Rower Do Trialu - Stock::..




1- Kierownica i mostek. Kierownica do Trialu powinna mięć przynajmniej 680mm długości. Kierownice do trialu są rozne jedne są proste z minimalnym wygięciem w gore , a inne są gięte. Kierownice powinno się ustawiać prawe ze do pionu.Mostek zaś to sprawa indywidualna. Jednym się jeździ na dłuższych innym na krótszych. Typowy Mostek do Trialu ma 90mmdl i 17 stopni wznosu

2-
Widelec - sztywny o długości ~420mm. Przeważnie wykonany z Aluminium jednak spotkać można tez widelce Cr-Mo jak i Z Karbonu...

3- Rama - Specjalna rama do trialu charakteryzuje się krótkim tylnym trójkątem, krotka rurka podsiodłowa i licznymi wzmocnieniami. Rama do Trialu powinna być Wytrzymała i lekka.

4- Hamulce - Najczęściej spotykanym hamulcem z tylu jest Magura HS-33. Hamulce powinny być bardzo dobre i nie powinny puszczać obręczy podczas ścisku. Na przodzie najczęściej montuje się tarcze hydrauliczne.

5-
Siodełko - w typowej Trialowce Siodełka nie ma. Ramy trialowe typu "urban" czyli na miasto posiadają miejsce na siodełko gdyż często po mieście się przemieszcza na trialowce.

6-
Tylne koło. Jak najbardziej wytrzymale z jak najbardziej wytrzymała piasta. Tylne koło musi stanowić najmocniejsza cześć w rowerze zaraz po ramie. Typowe koło trialowe posiada szeroką obręcz i bardzo dobra piastę która "nie przeskoczy". Opona na tył musi być bardzo przyczepna i mięć przynajmniej 2,1'. Typowa trialowka posiada opony 2,3' Obręcz w takim kole powinna być jak najszersza gdyż wąska obręcz powoduje Zwijanie opony.

7- Przednie Kolo. W przeciwieństwie do tylnego powinno być jak najlżejsze. To nie oznacza ze nie musi być również wytrzymale jednak ważniejsza zaleta tego koła jest niska waga. Opona na przód powinna być lekka i przyczepna. Przeważnie się zakłada oponę o szerokości 2,1 lub cieńsza.

8- Korba. Korba do trialu powinna być jak najbardziej wytrzymała. Większość Amatorów kupuje zwykle korby, odkręca zbędne blaty i zostawia najmniejsza zębatkę która przeważnie ma 22z. Zamiast większych zębatek montowany jest Rock Ring czyli osłona na korbę z grubego aluminium lub stali. Pro trialowcy posiadają korby specjalne do triasu z wbudowanym rockringiem i 18z. Typowym przełożeniem w Trialu jest 22-18z lub 18z-16z.

..::Rower Do Trialu - Mod::..




1-
Kierownica i mostek: Kierownica do Moda może być taka sama jak w stocku, mostek zaś musi być długi i mieć duży kat. Przeważnie spotyka się mostki o wznosie 40 stopni i 160mm długości.

2-Koła w modzie mają wielkość 20'. Mniejsze koła ciężej Rozwalić. Tak samo jak w stocku tylne koło powinno być jak najwytrzymalsze a przednie jak najlżejsze.

3-
Korba w modzie jest krótsza i ma przeważnie 168mm mm długości. W przeciwieństwie do Stocka w modzie wolnobieg jest z przodu a nie w tylnej piaście.

4-
Rama w modzie jest krótsza od Stockowskiej i zazwyczaj lżejsza. Tak samo jak w stocku powinna być lekka i wytrzymała.

5-
Hamulce jak w stocku.

źródło http://www.auto-spec.com.pl/bike/strona/trial.htm

Zmieniony przez - coolkill w dniu 2007-05-06 23:55:49

Niezbędne minimum to dać z siebie maximum

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Siłownia, Rower, Biegi, Programy a WYSKOK

Następny temat

MTB - ok 2tys

WHEY premium