1- Kierownica i mostek. Kierownica do Trialu powinna mięć przynajmniej 680mm długości. Kierownice do trialu są rozne jedne są proste z minimalnym wygięciem w gore , a inne są gięte. Kierownice powinno się ustawiać prawe ze do pionu.Mostek zaś to sprawa indywidualna. Jednym się jeździ na dłuższych innym na krótszych. Typowy Mostek do Trialu ma 90mmdl i 17 stopni wznosu
2- Widelec - sztywny o długości ~420mm. Przeważnie wykonany z Aluminium jednak spotkać można tez widelce Cr-Mo jak i Z Karbonu...
3- Rama - Specjalna rama do trialu charakteryzuje się krótkim tylnym trójkątem, krotka rurka podsiodłowa i licznymi wzmocnieniami. Rama do Trialu powinna być Wytrzymała i lekka.
4- Hamulce - Najczęściej spotykanym hamulcem z tylu jest Magura HS-33. Hamulce powinny być bardzo dobre i nie powinny puszczać obręczy podczas ścisku. Na przodzie najczęściej montuje się tarcze hydrauliczne.
5- Siodełko - w typowej Trialowce Siodełka nie ma. Ramy trialowe typu "urban" czyli na miasto posiadają miejsce na siodełko gdyż często po mieście się przemieszcza na trialowce.
6- Tylne koło. Jak najbardziej wytrzymale z jak najbardziej wytrzymała piasta. Tylne koło musi stanowić najmocniejsza cześć w rowerze zaraz po ramie. Typowe koło trialowe posiada szeroką obręcz i bardzo dobra piastę która "nie przeskoczy". Opona na tył musi być bardzo przyczepna i mięć przynajmniej 2,1'. Typowa trialowka posiada opony 2,3' Obręcz w takim kole powinna być jak najszersza gdyż wąska obręcz powoduje Zwijanie opony.
7- Przednie Kolo. W przeciwieństwie do tylnego powinno być jak najlżejsze. To nie oznacza ze nie musi być również wytrzymale jednak ważniejsza zaleta tego koła jest niska waga. Opona na przód powinna być lekka i przyczepna. Przeważnie się zakłada oponę o szerokości 2,1 lub cieńsza.
8- Korba. Korba do trialu powinna być jak najbardziej wytrzymała. Większość Amatorów kupuje zwykle korby, odkręca zbędne blaty i zostawia najmniejsza zębatkę która przeważnie ma 22z. Zamiast większych zębatek montowany jest Rock Ring czyli osłona na korbę z grubego aluminium lub stali. Pro trialowcy posiadają korby specjalne do triasu z wbudowanym rockringiem i 18z. Typowym przełożeniem w Trialu jest 22-18z lub 18z-16z.
..::Rower Do Trialu - Mod::..
1- Kierownica i mostek: Kierownica do Moda może być taka sama jak w stocku, mostek zaś musi być długi i mieć duży kat. Przeważnie spotyka się mostki o wznosie 40 stopni i 160mm długości.
2-Koła w modzie mają wielkość 20'. Mniejsze koła ciężej Rozwalić. Tak samo jak w stocku tylne koło powinno być jak najwytrzymalsze a przednie jak najlżejsze.
3- Korba w modzie jest krótsza i ma przeważnie 168mm mm długości. W przeciwieństwie do Stocka w modzie wolnobieg jest z przodu a nie w tylnej piaście.
4-Rama w modzie jest krótsza od Stockowskiej i zazwyczaj lżejsza. Tak samo jak w stocku powinna być lekka i wytrzymała.
5-Hamulce jak w stocku.
źródło http://www.auto-spec.com.pl/bike/strona/trial.htm
Zmieniony przez - coolkill w dniu 2007-05-06 23:55:49
Niezbędne minimum to dać z siebie maximum