Szacuny
5
Napisanych postów
836
Na forum
19 lat
Przeczytanych tematów
7776
Chciałem się podzielić moją historią dotyczącą zmiany pedałów w rowerze. Miałem tanie i tandetne pedały jeden mi pękł dlatego chciałem wymienić na pedały które dostałem od kumpla bo on kupił sobie SPD-ki. Więc kluczyk płaska pietnastka i zabieram się za odkręcanie. Cisne cisne i nie idzie wkońcu stanąłem na kluczu nogą i złamałem klucz. Ponieważ peał nadawał się na śmietnik wziąłem szlifierkę kątową i uciołem tuleje a miejsce gdzie kładzie się klucz podszlifowałem. Wziołem klucz tzw. "żabkę" o dłogości 1m (duże ramie i powinno pujść) ni chvja nie puści. Wpadłem na pomysł że jak rozwiertam gwint wiertłem to osłabie go i tak też zrobiłem nadal nic. Dopiero wyczytałem w internecie że lewy pedał odkręca się w prawo a prawy w lewo potwierdził to również sprzedawca rowerów w sklepie i tak też zrobiłem. I co okazało się że wkońcu odkręciłem pedały.
< < < W N I O S E K > > >
Odkręcając pedała sugerowałem się tym że podczas normalnej jazdy gwint powinien się zaciągać podczas pedałowania, więc odkręcałem w przeciwnym kierunku. Okazało się że pedała w rowerze są zamontowane nie zgodnie z zasadami mechaniki czyli podczas pedałowania gwint może miec tendencje do odkręcania. Oczywiście tak się nie dzieje bo gwint chodzi z dużym oporem ale Nobel dla tego kto wymyślał takie gwinty.
Szacuny
11148
Napisanych postów
51564
Wiek
30 lat
Na forum
24 lat
Przeczytanych tematów
57816
Thomy!
Mam pytanie!
Jak można być takim kretynem i nie wiedzieć w którą stronę odkręca sie pedały w rowerze?? Najpierw złamać klucz nogą, potem odciąć pedał, następnie rozwiercić go, by na końcu stwierdzić, że kręciłeś w złą stronę.....
Ale w zasadzie nie ma sie co dziwić, bo każdy twój post jest głupszy od drugiego. Nie dość, że jesteś upośledzony to sie jeszcze tym chwalisz.
Gratuluje!
Zostałes niniejszym nominowany do nagrody "Największego upośledzeńca i analfabety roku"!!!
Szacuny
5
Napisanych postów
836
Na forum
19 lat
Przeczytanych tematów
7776
Generalnie zasada jest taka że jeżeli w maszynie jest element ruchomy np. wał na którym jest gwint to gwint powinien być tak dobrany że przy obrotach w danym kierunku gwint się dociąga. Dlatego robi się tzw. lewe gwinty żeby się dociągała śruba podczas pracy. W rowerze natomiast jest na odwrót przy normalnym pedałowaniu jak by nie było oporu dokręcenia gwintu gwint nie dociągał by się ale odkręcał i tu jest największy bezsens.
Szacuny
0
Napisanych postów
5
Na forum
16 lat
Przeczytanych tematów
35
Brawo pomysłu! Choć przypomina mi się jak ojciec naprawiał żaróweczkę w czajniku, która się nie świeciła, choć sam czajnik działał - efekt: trzeba byłu kupić nowy
Szacuny
5
Napisanych postów
836
Na forum
19 lat
Przeczytanych tematów
7776
Lewy pedał jest na odwrotny gwint;] tzn. że lewy pedał odkręca się w prawo a prawy w lewo a ja myślałem że na odwrót tzn. lewy odkręca się w lewo a prawy w prawo i pchałem na chama i nic