* Koszt tunelu aerodynamicznego, w którym testowane są bolid F1 m.in. pod względem aerodynamiki (80% przyczepności) to około 180 milionów złotych (45 mln euro).
* Bolid przy prędkości 180 km/h mógłby jechać po suficie i nie odpaść. (Teoretycznie. W praktyce jest to niemożliwe, ponieważ konstrukcja silnika nie jest przystosowana do pracy do góry kołami).
* Podczas wyścigu opona nagrzewa się do 90-110 stopni Celsjusza.
* Bolid potrafi wyhamować z prędkości 200 km/h do 0 w czasie 2 sekund na długości 55 metrów.
* Silniki w bolidach spalają paliwo na poziomie 60-70 l/100km. Pomimo tak dużych ilości (w porównaniu do cywilnych aut), silniki te mają najwyższą wydajność paliwową.
* Kombinezon kierowcy jest wykonany z NOMEXu i aby mógł być dopuszczony do użytku musi wytrzymać temperaturę 850 stopni przez 35 sekund.
* W Grand Prix USA 2005 do wyścigu wystartowało zaledwie 6 kierowców na oponach Bridgestone, czyli zawodnicy stajni Ferrari, Jordan i Minardi. W takiej też kolejności ukończyli wyścig. Pozostałe zespoły, korzystające z opon Michelin, nie wystartowały z powodów bezpieczeństwa. Sytuacja była wynikiem poważnego wypadku Ralfa Schumachera podczas piątkowej sesji treningowej, spowodowanego pęknięciem lewej tylnej opony. Do zdarzenia doszło w zakręcie numer 13, poprzedzającym prostą startową. W tym miejscu prędkość bolidów przekracza 300 km/h i przeciążenia, jakim poddawane są opony, okazały się zbyt duże. Wprawdzie na linii startu pojawiły się wszystkie bolidy, jednak po okrążeniu formującym do boksów zjechało 14 kierowców - wszyscy korzystający z opon firmy Michelin.
* Najwięcej tytułów mistrza świata zdobył Michael Schumacher. Udało mu się tego dokonać aż 7 razy.
* Numer 13 został użyty w F1 dwukrotnie: w Grand Prix Meksyku 1963 i w Grand Prix Wielkiej Brytanii 1976.
* W użyciu był również numer 0. W roku 1973 jeździł z nim Jody Scheckter i w sezonach 93 i 94 przez Damona Hilla.
* Obecnie jedynym dostawcą opon jest firma Bridgestone.
Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2009-04-07 19:11:34