SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

F1 - Red Bull Racing

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 4053

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Szef Red Bull Racing – Christian Horner powiedział, że jego zespół chętnie pozna stanowisko FIA w sprawie tego, co można zmienić w zawieszeniu pomiędzy kwalifikacjami i wyścigiem po zarzutach w ostatni weekend ze strony McLarena, że bolidy RB6 są wyposażone w system pozwalający na aktywną zmianę wysokości zawieszenia.

Szef McLarena – Martin Whitmarsh zasugerował, że Red Bull znalazł jakiś sposób na regulację wysokości zawieszenia pomimo obowiązywania zasad parku zamkniętego po kwalifikacjach, co uniemożliwia dokonywanie zmian w ustawieniach samochodu przed startem wyścigu. Taka regulacja umożliwiłaby jazdę w kwalifikacjach z nisko zawieszonym bolidem w celu poprawy osiągów, a w wyścigu auto byłoby już wyżej zawieszone, aby z pełnym bakiem nie ocierało podłogą o tor.

McLaren udziela ostatnio sporo komentarzy, czy to odnośnie pojemności naszego zbiornika na paliwo, przyszłości naszych kierowców, a teraz także domniemanych systemów w samochodzie – powiedział Horner serwisowi "AUTOSPORT". Kategorycznie zaprzeczam – nie mamy nic takiego w naszym samochodzie. Mogą sugerować co chcą, ale wyjaśnienie sytuacji przez FIA (w kwestii zmian zawieszenia) byłoby mile widziane przez wszystkich.

Ross Brawn także uważa, że wyjaśnienie sytuacji leży w najlepszym interesie sportu. W naszym mniemaniu – nie pamiętam konkretnego artykułu – nie można dokonywać żadnych zmian w ustawieniach zawieszenia pomiędzy kwalifikacjami i wyścigiem. Cokolwiek mające wpływ na zawieszenie, czy to ciśnienie gazu, celowa manipulacja temperatury, miałoby taki efekt. Potrzebujemy rozstrzygnięcia ze strony Charliego, aby wyeliminować kontrowersje – powiedział w sobotę szef Mercedes GP.

Na koniec warto dodać, że firma Brembo wydała oficjalne oświadczenie, w którym zapewniła, że to nie hamulce zawiodły w bolidzie Sebastiana Vettela w wyścigu o Grand Prix Australii. Dostawca układów hamulcowych dla stajni z Milton Keynes poinformował, że przyczyną poślizgu i wypadnięcia z toru była utrata momentu obrotowego pomiędzy przednią osią a kołem. Innymi słowy koło zostało zablokowane z powodu jakiegoś problemu z mocowaniem.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 5684 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 48576
Większość zespołów stara się jak najszybciej wprowadzić pionierski system McLarena, jakim jest „kanał F”. Adrian Newey uważa jednak, że to rozwiązanie może być niebezpieczne. Obawy projektanta Red Bulla budzi fakt, że kierowcy mogą zmieniać docisk samochodów.

W rozmowie z Gazzetta dello Sport, Newey powiedział: „'Kanał F' McLarena jest innowacyjny i odkrywa przed nami nowe drogi. Martwię się jednak o kwestie bezpieczeństwa. System działa poprzez wygaszenie tylnego skrzydła i zmniejszenie docisku. Zmuszanie kierowcy do gwałtownych ruchów przy zmianie docisku aerodynamicznego musi mieć jakiś wpływ na bezpieczeństwo”.

Pomimo swoich obaw Newey już pracuje nad jak najszybszym wprowadzeniu tego rozwiązania do bolidów Red Bulla. System oferuje na tyle duże zyski na prostej, że nie można go pominąć, jednak austriacka ekipa nie wie jeszcze, kiedy ich wersja zadebiutuje na torze. „To trudne pytanie” – powiedział Christian Horner. „Kiedyś dodamy tę poprawkę. Chłopaki nad tym pracują, jednak to skomplikowana technologia i najważniejsze to zrobić to dobrze. Wprowadzimy to rozwiązanie, kiedy będziemy z niego zadowoleni”.

Newey dodaje: „Wiele samochodów, w tym nasz, zostało przeprojektowanych pod kątem podwójnego dyfuzora. Tempo rozwoju jest wysokie i szybkość, z jaką wprowadzasz nowe rzeczy wciąż jest najważniejsza. Przyglądały się 'kanałowi F'. Wiemy jak pracuje, jednak dostosowanie go do odpowiedniej pracy to całkiem coś innego. Nie wiemy, kiedy będziemy mogli zabrać go na tor. Problem polega na tym, że McLaren zaprojektował podwozie z myślą o tym systemie, a przepisy zabraniają jego modyfikacji. Każda nowa rzecz musi zostać dodana do obecnej struktury samochodu”.

źródło: autosport.com.f1wm.pl


-------------------------------------------------

Christian Horner ponownie podkreślił, że w bolidach Red Bull Racing nie ma żadnego systemu zbliżonego w działaniu do aktywnego zawieszenia, które od wielu lat jest zakazane w Formule 1.

Odniósł się też do słów Martina Whitmarsha, który zadeklarował, że McLaren nie chcąc pozostać w tyle pracuje już nad podobnym rozwiązaniem. Horner powiedział, że jeśli w MP4-25 pojawi się system regulacji wysokości zawieszenia, to McLaren musi liczyć się z protestami innych ekip.

„Nie mamy czegoś takiego, to proste” – powiedział szef Red Bull Racing na temat nieustających plotek o zawieszeniu w RB6. „Jeśli McLaren będzie miał taki system w Chinach, to złożymy protest, ponieważ teoretycznie rzecz biorąc jest to zakazane. FIA dobrze przyjrzała się naszemu samochodowi [w Malezji] w sobotnią noc i byli zadowoleni z tego, co zobaczyli – byłoby im trudno znaleźć cokolwiek [niezgodnego z przepisami], ponieważ po prostu nie mamy nic takiego”.

Nieoficjalnie mówi się, że FIA rozważa powstrzymanie szykującej się kosztownej wojny rozwojowej pomiędzy zespołami w zakresie opracowywania skomplikowanego zawieszenia zoptymalizowanego zarówno do jazdy w kwalifikacjach z małą ilością paliwa, jak i w wyścigu z pełnym bakiem, poprzez wprowadzenie przepisu zezwalającego na dokonanie jednej zmiany w ustawieniach zawieszenia pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem.

W ten sposób możliwa byłaby zmiana wysokości zawieszenia bez stosowania sztuczek ze skompresowanymi gazami i innych podobnych rozwiązań. Taka zmiana w regulaminie możliwa byłaby jednak w tym momencie tylko przy jednomyślnej zgodzie wszystkich zespołów, której uzyskanie jest raczej wątpliwe. Horner powiedział jednak, że Red Bull nie miałby problemu z poparciem takiego posunięcia ze strony FIA. „Poparlibyśmy to, jako że prawdopodobnie pozwoliłoby to nam zaoszczędzić trochę pieniędzy” – powiedział.

źródło: autosport.com,f1wm.pl

Zmieniony przez - BC_ w dniu 2010-04-05 19:51:15
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Konsultant Red Bulla ds. wyścigów samochodowych – Helmut Marko powiedział, że zespół z Milton Keynes pozostanie prawdopodobnie z silnikami Renault w sezonie 2011.

Szef Red Bull Racing – Christian Horner powiedział wcześniej w tym miesiącu, że choć jest zadowolony z francuskiego producenta, to jednak silnik ten może być słabszy o 20 lub 30 koni mechanicznych w porównaniu do uważanej za najmocniejszą jednostki napędowej Mercedesa.

Mogło to sugerować, że austriacki team będzie się znowu starał o zmianę dostawcy silników, jednak nie tak dawno szef Mercedes GP – Ross Brawn powiedział, że niemiecki producent nie powinien rozszerzać swojego programu na kolejny zespół i z opinią tą zgodził się później szef sportowy Mercedesa – Norbert Haug. Należy się więc spodziewać, że w przyszłym roku z silników tego producenta będą korzystały te same zespoły: Mercedes GP, McLaren i Force India.

Z oświadczeń w mediach wynika, że najwyraźniej nie możemy mieć silnika Mercedesa, zatem prawdopodobnie pozostaniemy z Renault – cytuje słowa Marko niemiecki magazyn "Sport Bild". Co więcej, planowany powrót do stosowania systemów odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) w sezonie 2011 może oznaczać rozszerzenie współpracy z francuskim producentem: Będziemy używali albo systemu Renault, albo kupimy go od ich dostawcy – Magneti Marelli i sami dostosujemy do naszego samochodu.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BoguslawR Informatyk Sklepu Administrator
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 996 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 6756
Prezentacja RBR RB7:





Więcej:
http://www.formula1.com/gallery/launches/2011/561.html

Zmieniony przez - BoguslawR w dniu 2011-02-01 12:36:54

Co ja kotuję? - http://imgur.com/M4Q9b 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Dziw bierze, że obaj Panowie pozostali w zespole, pewnie znowu będzie "ciekawie" w wyścigach, gdzie obaj Panowie będą walczyc o podium

Zmieniony przez - Pippo w dniu 2011-02-01 10:38:41

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 955 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 13691
Może Sebek znów postanowi rozwalic kilka bolidów ?

Mam taką nadzieję bo w ubiegłym sezonie dostarczył mi nie mało emocji swoimi niecodziennymi zagraniami
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 3797 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 20520
Chcialbym w tym sezonie Vettela zeby mial takie wypadki jak Mark. np lot w Walencji... ciekawe jakby sie zachowal... albo jezdzil przez ostatnie wyscigi sezonu ze zlamana reka. Bardzo jestem ciekaw czy by Mu tak dobrze szlo

If you're 555 then I'm 666 !

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 7885 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 23218



Kultura przede wszystkim
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 3797 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 20520

If you're 555 then I'm 666 !

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 43 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
Franki zyczysz komus wypadkow ,normalny ty jestes ?

ogarnij sie malolacie
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kierowca rajdowy

Następny temat

Rozgrywający szuka team'u!!! Trójmiasto

WHEY premium