SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pomoc w wyborze roweru.

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2542

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 217 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 11724
Witam. Chciałbym w końcu kupić sobie porządny (o ile za takie pieniądze się da) rower do kwoty najlepiej 1500-1600 zł. Oczywiście, jeżeli po dołożeniu 100-200 zł zakup będzie zauważalnie bardziej wartościowy to postaram się jeszcze tyle wygospodarować. Teraz coś o typie roweru. Chodzi mi o taki, którym będę mógł spokojnie jeździć po szosie/asfalcie - możliwe, że na jakiś dłuższy wyjazd od czasu do czasu (50-100km), a jednocześnie żeby nie było problemu z podjechaniem na działkę, plażę, jakiś teren (dukt w lesie, ścieżka rowerowa itp.). Podejrzewam, że najbardziej odpowiedni będzie tutaj CROSS (jeśli się mylę to poprawcie mnie), ale jaki? Za bardzo się na tym nie znam. Skłaniałem się początkowo ku MERIDA CROSSWAY 40 COMFORT-V, jednak mam pewne wątpliwości co do tego "amortyzatora" w siodełku i kierownicy - do tej pory jeżdżąc rowerem górskim korzystałem z krótkich rogów na kierownicy (głownie jak chciałem podjechać pod jakieś wzniesienie - jadąc na stojąco) i nie wiem jak to jest w przypadku tego typu roweru/kierownicy - czy przy odpowiednio dopasowanej wysokości siodełka i jako, że jest to po części szosówka nie będę musiał stawać na pedały żeby podjechać pod jakieś wzniesienie? Jakieś "omówienie" tego problemu, jak to z tym jest mile widziane. Ogólnie jakie jeszcze rowery spełniałyby moje wymogi (gdyż sam nie złożę sobie roweru ani nie znam nikogo, kto by się tego podjął) i są godne polecenia? Z góry dzięki za wszelkie rady. Pozdrawiam.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 142 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5183
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 8031 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 28851
fireeye cos Ci sie chyba pomieszało kwotowo chocizby

Moderator:
-Sporty Extremalne-
-Rowery-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 142 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5183
zaborek, tam są niższe modele ;)))
np tutaj: http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/lifestyle/3310/34650/ :)


Zmieniony przez - fireeye w dniu 2009-05-07 23:02:45

never back down

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 46 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 332
amorek w "siodełku" możesz ze kilka złotych wymienić na zwykla sztyce podsiodłową.
Rogi tak samo można zdjąć założyć opcjonalnie.
Co do przełożeń to taki rower ma pełen zakres który wystarczy ci w zupełności.

Zresztą sprawę rozwiązał mój przedmówca bo crossówki gianta to naprawdę porządne rowery.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 217 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 11724
Dzięki za zainteresowanie tematem. Czyli według was ten x-sport 4 GIANTA za 1499 zł będzie lepszy od MERIDY crossway 40 comfort v? (czy może lepiej dołożyć do x-sport 3 lub Giant CRS 2,5 FS - jaka jest różnica pomiędzy tymi modelami? który do czego będzie bardziej się nadawał?) Co z pozostałymi firmami? (chciałbym wybrać ten najlepszy jakościowo za te pieniądze) I jeżeli zdecydowałbym się na GIANTA, to przy 179 cm wzrostu na jaką wielkość ramy mam sie zdecydować? Ewentualnie jeżeli inny rower to też podajcie jakiej wielkości mam szukać, ewentualnie z jakiego przedziału, to postaram się znaleźć taki sklep, gdzie wsiądę na rowery z obydwoma rozmiarami ramy. Pozdrawiam.

Zmieniony przez - meriadoc w dniu 2009-05-08 07:45:44
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 142 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5183
Jeżeli chodzi o rozmiar ramy, najlepszym wyjściem będzie tutaj przejście się do sklepu rowerowego i przymierzenie się do roweru. Jeżeli chodzi o inne firmy, to zasada jest prosta:
1. Króluje - Giant, Scott
2. Jakościowo po nich - Merida, Kellys, Kellys
3. Na samym końcu - Arkus itd.

Jeżeli chodzi o różnice pomiędzy Giant CRS 2,5 FS a X-sport 3 - Xsport zbudowany jest wyższej klasy osprzęcie - Shimano Deore (po nim jest Alivio, niższy model). Dla małego porównania (najwyższy model, najniższy model):
Shimano XTR > SLX > Deore XT > Deore LX > Deore > Alivio
Powiem szczerze, że opłaca się dołożyć te 200 czy 300zł, żeby cieszyć się rowerem na kilka sezonów. Osprzęt deore jest naprawde dobry, wiele osób nadal korzysta z niego w zawodach MTB :) Na szosie wystarczy w zupełności i zapewni płynne zmienianie biegów nawet jeżeli rower będzie cały w błocie. Do tego waga roweru spada.

Za takie pieniądze, warto brać Gianta. Jest to na prawde solida firma, rowerki są droższe, ale rowery gianta to klasa sama w sobie :) Wystarczy się przewieźć na Maridzie a Giancie. :)

Zawsze możesz popatrzeć jeszcze na Scotty. Ale podejrzewam, że tutaj koszt będzie większy niż 2000zł

never back down

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 217 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 11724
Czyli już konkretnie/ostatecznie porównując:

GIANT X-SPORT 3
http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/lifestyle/3310/34650/

MERIDA CROSSWAY TFS 100 COMFORT-V
http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php?kol=8&gr=70&id=470

który będzie lepszy do moich wymogów? I pomiędzy jakimi rozmiarami ramy powinienem wybierać przy moim wzroście tj. 178-179 cm?

Zmieniony przez - meriadoc w dniu 2009-05-08 21:43:10
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 142 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5183
Uważam, że giant X-sport 3. Ta merida wydaje mi się troche dla "starszych dziadków", tzn. podróże po emeryturze
PS: Zwróć uwagę, że w x-sporcie masz blokadę skoku amrotyzatora. Tzn. Kiedy ją włączysz, amortyzator nie będzie się uginał - idealne na asfalt. Potem przy wjeździe do lasu wyłączamy i amortyzator znowu się ugina :)

Zmieniony przez - fireeye w dniu 2009-05-09 14:17:16

never back down

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 217 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 11724
Więc tak. Byłem w zasadzie na 100% zdecydowany na Gianta x-sport 3, poszedłem dziś do sklepu usiąść na niego i dopasować wielkość ramy. Wszystko w sumie pięknie ładnie, ale moją uwagę przykuł UNIBIKE VIPER, więc zapytałem sprzedawcę jak się mają oba te modele. Ku mojemu zdziwieniu polecał bardziej Unibike, oraz zasugerował jeszcze AUTHOR REFLEX z 2008 roku (http://e-rower.pl/reflex-2008-p-1692.html). I powiem tak, jak usiadłem na VIPERa, było wygodniej, ale ma trochę za wąską kierownicę (tymbardziej, że chcę dokupić rogi) , natomiast REFLEX miał super wygodną kierownicę, rączki itd, jednak manetki trochę mi nie odpowiadają i ogólnie wizualnie jestem najbardziej za Unibike. Trochę zamieszał mi w głowie i teraz pytania:

1) jeżeli chodzi o osprzęt to jak byście sklasyfikowali te 3 rowery?
2) gdybym zdecydował się na unibike vipera ale chciał zmienić kierownicę coś typu authora (szerokość, uchwyty itp.) to jakie mniej więcej mogą być to koszty?
3) sprzedawca bardzo zachwalał też opony vipera, dla mnie też wydawały się najbardziej odpowiednie z tych 3 modeli, jednak jak mi powiedział, że te z unibike'a sa warte po 100 zł sztuka, natomiast te z gianta może po 40 zł to trochę nie chce mi się wierzyć, żeby tańszy sprzęt miał nawet w takich sprawach taką przewagę - może jest to kosztem czegoś, czego ja nie widzę okiem laika? jakieś wyjaśnienie?

Z góry dzięki za odpowiedzi na pytania. Pozdrawiam.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

mój mały dziennik

Następny temat

ROWER DO SKOKÓW DO 2 TYS !!!!

WHEY premium