SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

A1 GP - Rywalizacja między krajami

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1810

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939




A1 Grand Prix - seria wyścigowa uznawana za puchar świata w sportach motorowych. W A1 Grand Prix rywalizują raczej kraje niż poszczególni kierowcy. Wyścigi odbywają się między listopadem a kwietniem, dzięki czemu seria nie konkuruje z Formułą 1. Całą infrastrukturą i dostarczaniem bolidów na potrzeby zespołów zajmuje się organizacja A1, a właściciele ekip mogą się skupić na prowadzeniu biznesu, czerpiąc zyski ze sponsoringu i reklam. Każdy zespół może wystawić do wyścigu tylko jeden bolid. Unikatową rzeczą w tych wyścigach jest to, że kierowca i każdy członek w zespole oraz sponsorzy muszą pochodzić z danego kraju. Każda drużyna dysponuje takim samym samochodem. Serię założył szejk Maktoum Hasher Maktoum Al-Maktoum.


Specyfikacje techniczne bolidu:

* rozstaw osi: 3000mm
* waga: 600 kg. (bez paliwa i kierowcy)
* przednie & tylne zawieszenie: podwójne wahacze pchane, podwójne sprężyny śrubowe wokół amortyzatora / regulowany prześwit oraz nachylenie i zbieżność kół / regulowane układy "anti-dive" i "anti-squat" pomagające utrzymać podwozie w równoległym położeniu do nawierzchni odpowiednio podczas hamowania oraz przyspieszania
* stabilizator stateczności poprzecznej: dynamiczne drążki skrętne
* podwozie: powłoka z włókna węglowego, rdzeń aluminiowy o strukturze plastra miodu / pozytywne wyniki testów zderzeniowych / boczne panele osłonkowe zgodne z wymogami FIA
* nadwozie: z lekkich, odpowiednio nasyconych kompozytów z włókna węglowego
* przekładnia zmiany biegów: elektryczno-mechaniczna, sekwencyjna, 6-biegów (+wsteczny), sterowanie łopatkami przy kierownicy
* układ napędowy: 3-przegubowe wały napędowe
* hamulce: stalowe tarcze, podkładki z włókna węglowego, 4-tłoczkowe zaciski
* amortyzatory: długość instalacyjna 305mm
* rozmiar kół: przednie 13 x 11.75 cali / tylne 13 x 16 cali
* układ kierowniczy: tytanowa przekładnia 8-zębowa o stożkowej powierzchni tocznej
* kierownica: Sparco, średnica 280mm, zintegrowana tablica rozdzielcza
* instr. w kokpicie: kompleksowy, cyfrowy wyświetlacz tablicy rozdzielczej podaje kierowcy informacje o ciśnieniu i temperaturze oleju, obrotach silnika, stanie paliwa oraz czasie ostatniego okrążenia
* pas bezpieczeństwa: Sparco, 6-punktowa uprząż
* pojemność zbiornika paliwa: 135l
* sprzęgło: AP, automatyczne 2-tarczowe z włókna węglowego
* opony: Cooper, standaryzowane typu slick, na mokrą nawierzchnię rowkowane

Specyfikacje silnika:

* oznaczenie: ZA1348
* konfiguracja: V8 o kącie rozwarcia cylindrów 90 st.
* pojemność: 3400 cc
* szerokość: 618 mm
* wysokość: 542 mm
* długość: 443 mm
* waga: 121 kg
* blok cylindrowy: odlew piaskowy ze stopu aluminium
* głowica cylindrowa: odlew piaskowy ze stopu aluminium
* sterowanie zaworami: 4 wałki rozrządu w głowicach (po 2 na rząd), 4 zawory na cylinder
* zarządzanie silnikiem: ZEMS (Zytek Engine Management System) wersja 4.6.1
* moduł zapłonowy: Zytek DCDI w systemie "coil over plug" (każda świeca zapłonowa posiada osobną cewkę)
* świeca zapłonowa: NGK
* liczba oktanowa paliwa: 100
* max. moment obrotowy: 330 funtów na stopę - 442 Nm
* max. moc: 550 bhp - 412 kW

Uwaga! Każdy pojazd będzie wyposażony w tzw. "power to pass button", czyli przycisk doładowujący silnik o dodatkowe 30 bhp (z 520 na 550) na kilka sekund. Będzie mógł być on używany cztery razy podczas krótkiego i osiem podczas długiego wyścigu.

Weekend wyścigowy:

Podczas każdej rundy rozgrywane są dwa wyścigi: sprint i długi wyścig. Kwalifikacje składają z czterech 15 minutowych części.

Punktacja sprint:

* 1. miejsce- 6 pkt
* 2. miejsce- 5 pkt
* 3. miejsce- 4 pkt
* 4. miejsce- 3 pkt
* 5. miejsce- 2 pkt
* 6. miejsce- 1 pkt

Długi wyścig:

* 1. miejsce -10 pkt
* 2. miejsce -9 pkt
* 3. miejsce -8 pkt
* 4. miejsce -7 pkt
* 5. miejsce -6 pkt
* 6. miejsce -5 pkt
* 7. miejsce -4 pkt
* 8. miejsce -3 pkt
* 9. miejsce -2 pkt
* 10. miejsce - 1 pkt

+ ekstra 1 pkt za najszybszy czas okrążenia w dniu wyścigów.

Tory:

Kraj: Holandia
Tor: Zandvoort

Kraj: Czechy
Tor: Brno

Kraj: Chiny
Tor: Pekin

Kraj: Malezja
Tor: Sepang

Kraj: Indonezja
Tor: Sentul

Kraj: Nowa Zelandia
Tor: Taupo

Kraj: Australia
Tor: Eastern Creek

Kraj: RPA
Tor: Durban

Kraj: Meksyk
Tor: Mexico City

Kraj: Chiny
Tor: Szanghaj

Kraj: Wielka Brytania
Tor: Brands Hatch

Zespoły:

AUSTRALIA
BRAZYLIA
CHINY
CZECHY
FRANCJA
HOLANDIA
INDIE
INDONEZJA
IRLANDIA
KANADA
LIBAN
MALEZJA
MEKSYK
NIEMCY
NOWA ZELANDIA
PAKISTAN
PORTUGALIA
RPA
SZWAJCARIA
USA
WIELKA BRYTANIA
WŁOCHY

Byłe zespoły: Grecja,Japonia, Rosja, Austria, Singapur

Planowane zespoły: Turcja

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/A1_Grand_Prix

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2009-05-12 15:10:07
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BoguslawR Informatyk Sklepu Administrator
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 996 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 6756
Z tego co gdzieś czytałem, Czesi mają swoją ekipę ale już nie startują.
I w zespole jest maksymalnie 3 kierowców. Każdy z nich może wystartować w wyścigu jeżeli weźmie udział w którymś z 3 treningów.
Aby wyścigi były bardziej widowiskowe, każdy kierowca może użyć 4 krotnie przycisku zwiększającego moc silnika o 20BHP.
Zjazd to pitstopu jest obowiązkowy i musi dojść do zmiany wszystkich kół. W wyścigu głównym obowiązkowe są dwa zjazdy.

aiiasse: Podaj skąd to wziąłeś ten tekst, bo łamiesz zasady.

Co ja kotuję? - http://imgur.com/M4Q9b 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Już wszystko cacy :)



Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2009-05-12 15:10:56
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 107 Wiek 36 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 9612
Gwoli ścisłości, A1GP nie jest raczej przedsionkiem F1. Przedsionkiem jest GP2, a A1GP, to coś zupełnie odrębnego i raczej nie łączy się tych dwóch serii.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak zmiękczyć Amortyzator przedni RST Omega SL z 2005?

Następny temat

F2 - przedsionek Formuły 1

WHEY premium