Szacuny
0
Napisanych postów
4
Na forum
14 lat
Przeczytanych tematów
2
witam,
troszke jestem laikiem, mam stary rower, nie stać mnie na naprawę,
więc chciałbym to zrobić sam pomimo mojej "ZIELONOŚĆI"
jak kręci się pedałami po zasadzeniu 4 liter na rowerze, to pedały się kręcą a rower stoi, że do tyłu się kręci to ok, ale że do przodu a on nic..
po przeczytaniu kilku stron domyślam się że chodzi o tzw wolnobieg,
ale co mam w nim zmienić?
te kulki wszystkie powymieniać? (skąd wiedzieć jaka wielkość)
coś tam dokręcić? przekręcić? czy wystarczy jak tylko nasmaruje?
poza tym co, jeśli jakieś kulki brakują? na co to wpływa?
sorry za laicyzm, proszę o proste, zrozumiałe dla ciemnoty odpowiedzi,
Szacuny
11148
Napisanych postów
51566
Wiek
31 lat
Na forum
24 lat
Przeczytanych tematów
57816
Obecnie naprawy "tego typu" są kompletnie nieopłacalne. Wymagaja wiedzy i sporego nakładu czasu. Koszt naprawy (nawet nie wiem czy sprzedają osobno częsci zapasowe do takich tanich, seryjnych wolnobiegów) bedzie niewspółmiernie duży do ceny nowej cześci (od ok. 25 można już jakiś 6 - rzędowy Shimano na Allegro znaleźć).
Szacuny
0
Napisanych postów
4
Na forum
14 lat
Przeczytanych tematów
2
no tak, ale to która w takim razie część należałoby wymienić? jak sie do niej dostac? i co z nia jest nie tak?
bo to już nawet ciekawość nie daje mi spokoju..
nawet jak bym zaniósł do naprawy, to i tak chciałbym wiedzieć..
Szacuny
11148
Napisanych postów
51566
Wiek
31 lat
Na forum
24 lat
Przeczytanych tematów
57816
Poprzez wieloletnie użytkowanie, niską jakość, niekonserwowanie, prawdopodobnie połamały sie, zmieliły, pokruszyły kuleczki, zapadki i sprężynki wolnobiegu, które powodują ze wolnobieg kręci się tylko w jedną stronę a w drugą, że tak powiem, napędza rower. Takie częsci są b. tanie i generalnie wymienia sie na nowe. Odkręca sie je z gwintu umieszczonego na piaście w całości specjalnym kluczem.
Z tym że w twoim przypadku pewnie trzeba będzie przy okazji jeszcze wymienić wyciągnięty łańcuch i być może zębatki w korbie ze względu na ich wiekowy stan, ponieważ stary łańcuch nie ułoży sie prawidłowy na nowych trybach.