najlepszym wyjściem jest robienie przeglądów własnoręcznie i dopiero jeśli coś wykryjesz niepokojącego to wymontowanie konkretnej części i zaniesienie do serwisu
różne jaja dzieją się na takich "przeglądach", a kasa idzie (lepiej za to sobie kupić czteropak i przysiąść nad rowerem)
rower to nie samochód żeby składał się z tysiąca tysiońców małych śrubeczek, więc nie ma czego się bać :)
Na co zwrócić uwagę?
- okładziny klocków, jeśli są już mocno wytarte to wymienić, jeśli nierówno starte to zetrzeć delikatnie papierem ściernym żeby była w miarę jednakowa warstwa na każdym klocku
następnie wyregulować śrubkami regulacyjnymi żeby równo brały
- napęd, podstawa to wyczyścić i naoliwić, ja używam oleju do pił VEXOL, daje rade
pooglądać koronki ale po takim przebiegu nic się nie powinno dziać
warto zaopatrzyć się w spinke, ułatwia czyszczenie łańcucha, w skrajnych przypadkach może uratować dupe jak ci łańcuch strzeli na zadupiu
- przerzutki, poszukać w internecie sposobu regulacji a następnie metodą prób i błędów wyregulować (pamiętaj, że przerzutki inaczej zachowują się pod obciążeniem, więc najlepiej pojechać na parking ze śrubokrętem i regulować do skutku)
- wziąść komplet kluczy i posprawdzać czy jakieś śruby się nie poluzowały, podociągać
- koła, zmierzyć ciśnienie, sprawdzić czy obręcze nie są krzywe
Więcej rzeczy do głowy mi nie przychodzi
v-brake sprzedają na sztuki,
amor:
http://www.naprawrower.net/amortyzatory/serwis-amortyzatora-sr-suntour-xct-v2/
Zmieniony przez - Mopss w dniu 2011-04-25 16:07:56