SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Naprawa roweru - gaiant escaper

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1106

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 71 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1670
Witam, mam do was kilka pytań. Z racji tego, że raczej słabo znam się na rowerach mam nadzieje że mi pomożecie. Pytania:
1. Ile może kosztować kompleksowy przegląd i co on obejmuje (czy wycentrują mi koła, zlikwidują luzy, wymienią olej w amorze itp.)
2. Czy można kupić tylko tylni hamulec ( czy hamulce są sprzedawane tylko w kompletach - przód, tył) ?
Na rowerze śmigałem 3 sezony bez żadnych przegladów (zrobiłem pewnie z 2000km) , na jakie cześci powinienem szczególnie zwrócić uwagę?

Jestem zielony jeśli chodzi o temat rowerów i wszelkie naprawy związane z nimi, z góry dziękuję za odpowiedzi. pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 325 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 14945
najlepszym wyjściem jest robienie przeglądów własnoręcznie i dopiero jeśli coś wykryjesz niepokojącego to wymontowanie konkretnej części i zaniesienie do serwisu
różne jaja dzieją się na takich "przeglądach", a kasa idzie (lepiej za to sobie kupić czteropak i przysiąść nad rowerem)
rower to nie samochód żeby składał się z tysiąca tysiońców małych śrubeczek, więc nie ma czego się bać :)

Na co zwrócić uwagę?
- okładziny klocków, jeśli są już mocno wytarte to wymienić, jeśli nierówno starte to zetrzeć delikatnie papierem ściernym żeby była w miarę jednakowa warstwa na każdym klocku
następnie wyregulować śrubkami regulacyjnymi żeby równo brały
- napęd, podstawa to wyczyścić i naoliwić, ja używam oleju do pił VEXOL, daje rade pooglądać koronki ale po takim przebiegu nic się nie powinno dziać
warto zaopatrzyć się w spinke, ułatwia czyszczenie łańcucha, w skrajnych przypadkach może uratować dupe jak ci łańcuch strzeli na zadupiu
- przerzutki, poszukać w internecie sposobu regulacji a następnie metodą prób i błędów wyregulować (pamiętaj, że przerzutki inaczej zachowują się pod obciążeniem, więc najlepiej pojechać na parking ze śrubokrętem i regulować do skutku)
- wziąść komplet kluczy i posprawdzać czy jakieś śruby się nie poluzowały, podociągać
- koła, zmierzyć ciśnienie, sprawdzić czy obręcze nie są krzywe

Więcej rzeczy do głowy mi nie przychodzi
v-brake sprzedają na sztuki,
amor: http://www.naprawrower.net/amortyzatory/serwis-amortyzatora-sr-suntour-xct-v2/

Zmieniony przez - Mopss w dniu 2011-04-25 16:07:56
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Skok ze zwisu na drabinkach

Następny temat

Szukam pomoc dla nowe sporte.

WHEY premium