I CEL
1. Celem Turnieju jest popularyzacja sportów siłowych wśród młodzieży i osób dorosłych, a także
propagowanie aktywnego, sportowego stylu życia.
2. Turniej ma charakter integracyjny i zasięg ogólnopolski.
II ZAWODY SĄ DOFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI
OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
III ORGANIZATOR
· Tarnowskie Zrzeszenie Sportowe Niepełnosprawnych START
· Urząd Miasta Tarnowa
IV MIEJSCE I TERMIN
1. Turniej odbędzie się w Ośrodku Sportowym GRAND w Chotowej, w dniu 25.11.2012. Początek
turnieju o godz. 9.00
2. Przyjazd uczestników turnieju w dniu 24.11.2012 do ośrodka GRAND, do godz. 19.00
3. Zakwaterowanie i wyżywienie w Ośrodku Sportowym GRAND
V UCZESTNICY TURNIEJU
1. Do zawodów zostaną dopuszczeni zawodnicy, którzy ukończyli w dniu zawodów 14 lat.
2. Do zawodów zostaną dopuszczeni zawodnicy niepełnosprawni zaproszeni przez organizatora w
uzgodnieniu z jednostkami organizacyjnymi START oraz zawodnicy pełnosprawni reprezentujący
tarnowskie kluby sportowe.
3. Warunkiem dopuszczenia do turnieju jest posiadanie aktualnych badań lekarskich (książeczka
zdrowia lub zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w turnieju oraz aktualne
badanie EKG).
4. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji
ilościowej zgłoszeń.
VI SPOSÓB RYWALIZACJI
1. Turniej obejmuje jedną konkurencję- wyciskanie sztangi leżąc na ławeczce rozgrywaną
w kategoriach wagowych.
2. Przewiduje się rywalizację kobiet w kategorii open.
3. Przewiduje się rywalizację mężczyzn w kategorii open od 48 kg do 67.5 kg oraz w kategorii open od
75 kg do + 100 kg. Suma punktów uzyskana przez zawodnika według formuły A. Haleczko decyduje
o klasyfikacji końcowej.
4. Zawodnicy niepełnosprawni – sprzęt (ława szeroka, sprzęt osobisty), ważenie oraz doliczanie wagi
do ciężaru ciała dla amputantów wg przepisów IPC.
5. Zawodnicy pełnosprawni – sprzęt (ławka wąska, sprzęt osobisty) wg przepisów IPF.
6. Technika wykonania boju wg przepisów IPF (obowiązują trzy komendy sędziego: („start”, „góra”,
„stojak”) – dotyczy wszystkich startujących zawodników.
7. Czas na wykonanie podejścia – 1 minuta dla zawodników zdrowych, 2 minuty dla zawodników
niepełnosprawnych.
8. Nie wolno stosować koszulek specjalistycznych.
VII SĘDZIOWIE I OPIEKA LEKARSKA
1. Komisję sędziowską powołuje organizator.
2. W czasie Turnieju organizator zapewnia opiekę lekarską.
VIII NAGRODY
1. Za zajęcie I, II, III miejsca w poszczególnych kategoriach zawodniczki i zawodnicy otrzymują
medale.
2. W miarę możliwości finansowych Organizator przewiduje puchary i nagrody rzeczowe
· dla zawodniczek w kat. open (wg formuły A.Haleczko) miejsca I-VI
· dla zawodników w kat. open (wg formuły A.Haleczko) do 67,5 kg, miejsca I-VI
· dla zawodników w kat. open (wg formuły A. Haleczko) powyżej 67,5 kg, miejsca I-VI
IX ZASADY FINANSOWANIA
1. Koszty organizacji turnieju pokrywa organizator.
2. Koszty dojazdu oraz ubezpieczenia zawodnicy pokrywają we własnym zakresie.
X PROGRAM ZAWODÓW
24.11.2012
18.00 – 20.00 – przyjazd zawodników, ważenie wszystkich kategorii
20.00 – odprawa techniczna w ośrodku GRAND
25.11.2012
9.00 - uroczyste otwarcie Turnieju
9.15 – 10.15 rywalizacja zawodniczek
10.30 – uroczyste otwarcie zawodów
10.45 – 12.00 rywalizacja pierwszej grupy zawodników
12.15 – 13.30 rywalizacja drugiej grupy zawodników
14.00 – dekoracja zawodników i uroczyste zakończenie Turnieju.
Organizator zastrzega możliwość zmian w programie minutowym w zależności od liczby zgłoszonych
zawodników.
XI KOMISJA ODWOŁAWCZA
1. Komisję odwoławczą stanowią: sędzia główny zawodów, lekarz oraz przedstawiciel organizatora.
2. W sprawach nie objętych regulaminem decydować będzie Komisja Odwoławcza.
XII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Za bezpieczeństwo podczas Turnieju odpowiedzialni są: sędzia główny, lekarz, trenerzy
i kierownicy ekip.
2. Zgłoszenie zawodnika jest równoznaczne z brakiem przeciwwskazań do udziału w zawodach.
3. Zawodników obowiązuje regulaminowy strój sportowy, sprzęt pomocniczy (pas, bandaże) należy
okazać przy ważeniu.
4. Prosimy o czytelne wypełnienie załącznika zgłoszeniowego nr 1 oraz załącznika personalnego nr 2
do regulaminu.
5. Interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.
6. Zgłoszenia ekip w terminie do 15.11.2012 r. na adres:
[email protected]
fax. (14) 6 222 147
W sprawach organizacyjnych można kontaktować się bezpośrednio:
- Bogusław Szczepański tel. 608 447 869
- Bartłomiej Tott tel. 602 331 921
gregorterm